De Grand Musso is een pick-up in de echte zin van het woord: een sterke en bijzonder praktische partner voor werk en vrije tijd. Met zijn verlengde laadbak, standaard sperdifferentieel en versterkte bladvering is de Grand Musso een betrouwbaar werkpaard dat altijd paraat staat.
Standaard inschrijving als lichte vracht
Trekvermogen: tot 3,5 ton (met vierwielaandrijving en automatische transmissie)
Laadvermogen: 1.298 liter en 1.060 kg
Altijd geconnecteerd met navigatie, Apple CarPlay en Android Auto
Zetelverwarming en -ventilatie
Parkeersensoren voor- en achteraan, inclusief-360°-camera
De achterkant van de Grand Musso herken je meteen aan de grotere laadbak, die 31 cm langer is dan bij de Musso. De open laadbak kreeg een coating met een beschermende bedliner. Dankzij de stroomvoorziening bij de versterkte laadbakklep kan je ook elektrisch gereedschap en andere apparaten gebruiken.
Met een vermogen van 181 pk en een koppel van maar liefst 420 Nm zet de 2,2 liter dieselmotor sterke prestaties neer. In combinatie met vierwielaandrijving en automaat levert hij een trekkracht tot 3,5 ton.
Je kan zelf de vierwielaandrijving van de Grand Musso activeren, afhankelijk van de omstandigheden op de weg of op het terrein. Voor extra trekkracht bij lage snelheden kies je de korte 4WD-versnelling.
De zestrapsautomaat van de Grand Musso schakelt soepel. De ruime spreiding van de versnellingsverhoudingen maakt het schakelen in uiteenlopende rijomstandigheden zachter. Handmatig schakelen kan ook, voor een snellere respons en een dynamischer rijgedrag.
De Grand Musso beschikt over een versterkte achterwielophanging met bladveren. Daardoor blijft het rijcomfort zacht en het rijgedrag optimaal, zelfs al trekt de auto zware lasten.
Het elektronische stabiliteitsprogramma controleert permanent de rijomstandigheden en de status van de auto. Het systeem past de kracht van de motor en de remmen aan als de chauffeur de controle dreigt te verliezen. De Grand Musso is standaard uitgerust met een sperdifferentieel, voor een betere tractie op steile en gladde hellingen.
Op modderige of besneeuwde rijoppervlakken kan een wiel doorslippen of contact met de grond verliezen. In dat geval zorgt het sperdifferentieel ervoor dat beide wielen op één as weer synchroon draaien, zodat de auto opnieuw tractie krijgt.
Het nieuw ontworpen quad-frame helpt rijgeluiden en motorgeluid uit het interieur van de Grand Musso te houden. Het werd ook ontworpen om het risico op verwondingen van de inzittenden bij een aanrijding te verkleinen. Maar liefst 79,2% van al het plaatstaal heeft een extra hoge dichtheid en treksterkte.
De rubberen bevestigingspunten van de motor werden vergroot om motorgeluid en vibraties terug te dringen, zowel tijdens het rijden als bij een stationair draaiende motor. Dichtingen met vier lagen aan de boven- en onderkant van de deuren en rond de ramen houden rijgeluiden en windgeruis buiten.